2022 жылғы 24 қарашада сағат 16:00-де Әбілхан Қастеев атындағы ҚР Мемлекеттік өнер музейінде «Бояулар мерекесі» көрмесі ашылады.

Белгілі заманауи қазақстандық суретші Салтанат Сәдібекованың «Бояулар мерекесі» көрмесі бір көргеннен ұсынылған туындыларының жарқын, қанық палитрасымен біздің назарымызды аударады.

Оқып жүрген кезінде де, Салтанат белгілі бір сәттің сүйкімділігі мен көргендерінен алған әсерлерін шебер жеткізген импрессионист суретшілерге қатты қызығушылық танытқан.  Өзінің сүйікті суретшілері сияқты, Сәдібекова үнемі эксперимент жасайды, біресе, таза бояуларды түтіктен тікелей кенепке сығып, бояп, туындысын импрессионистерше ұсақ бояулармен аяқтайды, біресе, қарама-қарсы түрлі-түсті көлеңкелер жасау үшін қара түсті немесе қою көк кобальтты пайдаланады. Жас суретші француз және орыс пост-импрессионист және авангард суретшілерінің полемикалық жұмыстарына назар аударады. Оның туындысында өзіне тән қарама-қарсы түстер, жеңіл геометриялық пішіндер, объектілерге бірнеше көзқарастардың үйлесімі көрінеді. Бұл әсерлер перспективаны өзгертеді және барлық жоспарларды біртұтас тұтастыққа біріктіруге ықпал етеді. Дамуды жалғастыра отырып, оның шығармашылық тәсілі өзгеріп, ұзақ уақыт бойы алған көптеген білімін «өзінің» біртұтас білімімен ұштастырады.

2111 2

Бүгінгі таңда Сәдібекова біздің мәдени өмірімізге берік енген «сәндік кескіндеме» стилінде жұмыс істейді. Ол латынның «decus» сөзінен шыққан, «безендіру» деген мағынаны білдіреді. Декоративтілік көркем шығарманың көркемдік дизайнын толықтыра отырып, талғампаздығымен, сәндік формасымен, бөлшектерді мұқият өңдеуімен ерекшеленетін өнер туындыларының ерекше сапасы ретінде көрінеді. Суретші түсті туындының өзін-өзі басқаратын объектісі ретінде түсіндіреді. Сонымен қатар, ол түс пен сызық, пәндік пішін және үш өлшемді кеңістік арасындағы көрнекі диалогқа да қызығушылық танытады. Мысалы, күздің суреттерін салу үшін Салтанат күзгі ашық табиғи түстерді пайдаланады, бірақ, екінші және үшінші жоспардағы үнсіз тондардың, ақ дақтардың қарама-қайшылықтарының және бірінші жоспардағы қараңғы сызықтық үлгісінің арқасында оларды күйдіріп, жарқыратады. «Шарын шатқалы» туындысында жаздың аптап ыстық күні бейнеленген, онда аспанның қанық көк түстері «әлсіреген», ал құлыптар аңғары шөлейттің ыстығына толы. Биіктігі 300 метр және  12 миллион жыл болған шөгінді жыныстардан тұратын көлемді монументалды табиғи ескерткіштер бірінен соң бірі бейнеленген. Осы шығарманы қарастыратын көрерменге Шарынмен байланысты кез-келген гипербола, метафора, эпитеттің сыры ашылады. Сәдібекова кенептерге алдын-ала эскиздер жасамайтынын, бірақ, бос кенепке «көлеңкесіз сызықтармен» сурет салатынын, содан кейін жұмыс «жоғарыдан аян түрінде келетін колористикалық шешіммен» аяқталатынын айтады. Кейде суретші әртүрлі әлем халықтары ертегілері қатар келетін сюжеттерге назар аударады, содан кейін ежелгі әлемнің мәдениетіне көңіл бөледі, бұл суретшіге кітаптарға емес, интерьерді безендіруге арналған «миниатюралар» түрін жасауда бұрынғы шеберлердің тәжірибесін пайдалануға мүмкіндік береді. Кейде суретшінің жұмысы тарихи тақырыпқа деген айтарлықтай қызығушылықпен көрінеді. Ол үшін жалпыадамзаттық мәселелерге, міндеттерге және оларды шешу мүмкіндіктеріне көңіл бөлу өзекті болып отыр.

Қазіргі заманғы өнерде форма мен стиль шексіз түрде еркін қолданылады. Бұл фактіні бастапқы нүкте ретінде қабылдай отырып, Салтанат өзінің шынайы үні мен әлемге деген көзқарасын көрсетуге тырысады. Оның пікірінше, шығармашылық ізденіс, өзін-өзі көрсетуге деген ұмтылыс суретшіден өте адал болуды, етене жақын, терең тәжірибенің басын ашуды талап етеді, сондықтан, ол әрқашан өз картиналары үшін жаңа бағыттар мен бейнелерді іздейді.

Экспозицияны желтоқсан айының 24-не дейін тамашалай аласыздар! 

Көрме жетекшісі: Мария Копелиович

Hi-Tech