Астанада креативті индустрияларды қолдау мен дамытуға арналған Astana creative days форумы өтті. Тұңғыш Президент музейінің алаңында тәжірибе, идеялар мен нәтижелермен алмасу үшін кәсіпкерлер, жас мамандар мен стартапшылар жиналды.

Қонақтарды Aida жасанды интеллект қарсы алды, ол қатысушыларды өзінің ақылдылығымен және терең ұтқырлығымен таң қалдырды. ҚР Парламенті Мәжілісінің депутаты Айдарбек Қожаназаровты қарсы алып, AIDA оның портретін бірден сипаттады.

"Айдарбек Ходжаназаров-бірегей талдамалық ойлауы, стратегиялық көзқарасы және кәсіпкерлік көзқарасы бар адам. Оның қаржылық ресурстармен үйлескен ең перспективалы идеялар мен таланттарды табу және қолдау қабілеті оны инвестициялық қоғамдастықта сұранысқа ие және ықпалды етеді", - деп атап өтті ЖИ.

AIDA іс-шараның басқа қонақтарын сипаттады, олардың арасында Қазақстан мен Орталық Азияның креативті индустриясы қауымдастығының төрағасы Эльмира Сәрсеналиева, BATEEL Kazakhstan халықаралық Араб брендінің ТМД франшизасының иегері Майра Тұрғанова және басқалар болды.

Креативті стартаптардың питчинг-сессиясында "Лифт" форматындағы инвесторлар алдында ұлттық брендтер құруда, студенттік "Формула-1" үшін болид құрылысында және т. б. өздерінің креативті жобаларын таныстырған стартаперлер сөз сөйледі.

Атап айтқанда, инвесторлар мен форум қатысушылары жасанды интеллектті копирайтингте, ойын әзірлеуде қалай қолданатынын біле алды. Кейбір стартаптар тіпті қаржылық қолдауды да ала алды.

"Мұнда біз жаһандық деңгейде ойлайтын көздері жанып тұрған жас жігіттерді көрдік. Ой іс-әрекетті тудырады, және сіз өзіңіздің басыңызға шыны төбені орнатқаннан кейін, сіз оған келіп өзіңіз тірелесіз, сонда сіздің дамуыңыз тоқтайды.

Мен шығармашылық қысымға өте қуаныштымын және өте ризамын. Мысалы, суретші маған жағымды әсер қалдырды. Ол жай ғана көңіл көтеру үшін келген сияқты. Ол тіпті ақша үшін де келген жоқ: берсеңіз - беріңіз, бермесеңіз де - мен бәрібір жасаймын. Дәл осындай адамдар жасайтыны, мені шабыттандырады,.

Естеріңізде ма "Кино", "Уақыт машинасы" - бұл гараж топтары. Бұл балалар да гараж конструкторлары. Олар ақша үшін жасамайды бұларды, әлгі суретші де ақша үшін келген жоқ. Маған бұл қатты әсер етті. Менің ойымша-мұндай адамдар қандай да бір шедеврлер жасайды. Осындай іс-шаралар өте маңызды. Себебі мұнда балалар тыңдалғаны үшін ішкі шығармашылық қанағат алады, өйткені олар тыңдалды және  түсінілді. Олардың жобалары практикалық қолданудың қандай да бір түрін табады. Тиісінше, олардың қалуға және ешқайда кетпеуге ниеті болады", - деп атап өтті Қожаназаров.

Күннің екінші жартысы Қазақстанның ұлттық брендтерінің қолдауымен өтті, онда жергілікті өндірушілер сөз сөйледі.

Сонымен, іс-шарада Инна Апенко өзінің "ұрпағы" туралы айтты, ол өз командасымен B2B секторында жұмыс істейтін компанияны Mimioriki балалар киімінің брендімен бөлшек саудаға шығарды, ал қазір Global Nomads брендін белсенді дамытуда.

- 15 жыл бұрын жергілікті киім брендін құру - арман пайда болды.

Ол кезде бізде киім өндірісінде үлкен сараптама болды - Швейцарияға экспортталды, Adidas үшін тігілді, Қазақстанның олимпиадалық құрамасын киіндірді. Бірақ біз ол кезде бөлшек саудада ештеңе түсінбедік! Сондай-ақ, Қазақстанда жасалған барлық нәрсеге күмән көп болды:" біздікі жақсы бола алмайды","қазақстандық сапалы болмайды".

Маркетинг және бөлшек сауда сарапшылары бізге нарыққа бұл қазақстандық бренд екенін айтпауға кеңес берді.

Бұл маған клиенттерге де, осы өнімді сүйіспеншілікпен жасайтын адамдарға да адал емес болып көрінді! Әлемдегі ең ірі брендтер өз өнімдерін Қытайда, Бангладеште, Үндістанда шығарады. Неліктен біз өзімізді нашар, лайықсыз деп санаймыз? Біз КЗ өндірісімен жасырмай, онымен мақтанғымыз келеді!

Сол кезде мен бұл парадигманы ауыстырғым келді және Туды алып, жоқ, біз қазақстандық брендпіз, біз өз туымызды мақтанышпен көтеріп, бірінші болғымыз келеді деп айтқандардың бірі болғым келді. Елге жоғары стендтер мен президенттің мәлімдемелерінен емес, өнімдер мен брендтер арқылы ғашық болады. Біз әлемді Қазақстанға ғашық ететін бренд болғымыз келеді, - деді Апенко.

Стенд-ап-комедияшы Александр Меркуль өз кезегінде қазақ тілінің ілгерілеуі және қандай кедергілерге тап болып жатканы туралы айтып берді.

"Қазір жалпы қазақ тілі мен қазақ тіліндегі контентке тренд жүріп жатыр. Трендтер өтіп жатыр. Мен бұл қазақ тіліндегі үрдістің кетпеуін қалаймын. Қазақ тілі - біреудің Ана тілі, сенікі, бірақ менікі емес дегеннен арылудың уақыты келді. Менің ойымша, біз парадигманы әлдеқашан өзгертіп, бұл біздің ортақ тіліміз деп ойлауымыз керек. Сонда біз оны көбірек бағалап, онымен көбірек сөйлесетін боламыз", - деп атап өтті Меркуль.

Суретші Лейла Махат "өнердегі нейрондық желінің" өте қызықты және жаңа тақырыбын қозғап, жасанды интеллект уақыт ағымы екенін, бірақ ол ешқашан жан жасаған шығармашылықты алмастыра алмайтынын атап өтті.

"Нейрондық желілер сурет салуды біледі және бәрі бізге-суретшілерге-өлімді болжайды. Бұған дейін фотосурет пайда болған кезде өнер өлуі керек деп айтылған. Содан кейін теледидар пайда болған кезде. Мен нейрондық желіден қорықпаймын. Бұл процесспен өмір сүруді үйрену керек - нейрондық желілер тартылсын, олар қандай да бір қызмет көрсете алсын.

Алайда, суретшілер сияқты, процеске еніп, әлемдегі барлық нәрсені ұмытып, сурет салу, бірде-бір нейрондық желі жасай алмайды. Жарық диодты экрандағы фотосурет, басып шығару, сурет қандай болса да, суретші жасаған жұмыстың жанында болған кездегі күйді ол ешқашан алмастыра алмайды. Неліктен адамдар мыңдаған шақырым жүріп өтіп, Лувр Парижде кезекте тұрады. Өйткені олар бұл шығармадан келетін тербелістерді естігісі келеді, өйткені ол шынайы және тірі", - деді Махат.

Astana creative Days екі күні өте қызықты және қарқынды өтті. Іс-шара қорытындысы қазақстандық креативті индустрияның әлеуеті жоғары екенін көрсетті. Шынында да, Қазақстанда креативті индустриялардағы заманауи технологиялар мен тәсілдерге жоғары сұраныс қана емес, сонымен қатар лайықты ұсыныс бар.